구인합니다 - Billing & Settlement Coordinator - (Bilingual Korean/English)

글쓴이: SBT Recruiter  |  등록일: 07.16.2025 15:25:27  |  조회수: 204
지역
Santa Ana 
직종
전문직 
연락처
657-504-9903 
담당자
Hr Manager 
고용정보
직원수 15명 이하 
※ 사기글 주의 ※
  • SNS나 카톡으로만 연락처가 기재된 목적이 불분명한 글
  • 송금, 환전, 비트코인, 재무설계 등 부업을 빙자하여 수수료를 요구하거나 준다는 폰지사기 수법의 글
  • 고액의 여성 집사, 가정부, 간병인, 비서, 에스코트, 노래방 도우미 등을 구하는 글
본 글은 라디오코리아 구인 게시판에 게제된 내용입니다.
Billing & Settlement Coordinator - (Bilingual Korean/English)

근무지: Santa Ana, CA, USA
근무형태: 계약직
시급: $31 (경력에 따라 결정, DOE)
계약 기간: 1년
언어 요건: 한국어/영어 이중언어 가능자

회사 소개

Santa Ana 지역에서 근무할 한국어/영어 이중언어 계약직 포지션입니다.

업무 내용

국제 운송(포워딩) 관련 정산 업무 담당
고객 및 운송사와의 효과적이고 지속적인 커뮤니케이션을 통해 관계 강화
본사 및 고객, 운송사, SDSA 경영진을 위한 정기적인 정산 현황 보고서 작성
수작업 처리 최소화를 위한 자동화 프로세스 개발을 통해 정산 프로세스 개선
각 부서의 정책에 따라 마감일 이전에 정확하게 고객 청구 처리
액세스 데이터베이스를 활용해 청구 수정 양식 관리 및 분석
청구된 요금을 입증하는 필수 운송 서류 검토 및 논의
회계 지식과 업무 경험을 바탕으로 청구 업무가 손익(P&L)에 미치는 영향 이해
운송사 청구서 감사 및 요율/계약서 해석
일상 업무에 필요한 내부 시스템 사용
오류 및 중복 청구 가능성 조사 및 진단
요청 시 추가 보고서(ad-hoc report) 작성
기타 관련 업무 수행

자격 요건

AR(미수금), AP(미지급금), 청구서 발행, 고객 서비스 또는 운송/물류 관련 경력
학사 학위 소지자
문제 상황을 빠르게 파악하고 해결 및 수정 결정을 내릴 수 있는 능력
다양한 조직 내 관계자들과 효과적으로 소통할 수 있는 구두 및 문서 커뮤니케이션 능력
Outlook 및 Microsoft Office 프로그램 (PowerPoint, Word) 숙련
Excel 고급 기능(VLOOKUP, 피벗 테이블) 숙련
필요 시 초과 근무 가능자

Pay range: $31/hr (DOE)
Contract Period: 1 year
Work Location: Santa Ana, CA
Bilingual Korean/English

Responsibilities:

Responsible for settlement related to freight forwarding business
Reinforce relationship with customers and carriers by leading effective and continuous communications
Prepare regular settlement status report for SDSA management, customer, carriers and headquarters
Improve the settlement processes by developing automated processes to reduce manual processing
Process customer billing accurately on or before deadlines as per requirements and according to company policy for each division
Manage, analyze & prepare correction forms for billing corrections in access database.
Review and discuss essential freight documentation that supports charges invoiced and is required for payment.
Use accounting knowledge & work experiences and possess understanding of how Billing functions affect P&L.
Audit carrier freight bills and interpret tariffs and contracts
Work with the internal technologies required for daily functions.
Investigate and diagnose potential errors and duplicate carrier billing.
Perform ad-hoc reporting, as required.
Perform other job related duties as required

Requirements/Qualifications:

Experience in AR &AP, Invoicing, Customer Service or Transportation/Logistics related experience
Bachelor’s Degree
Ability to quickly grasp situations to make decisions to ensure problems are resolved and corrected
Effective written and verbal communications skills to communicate with various levels of the organization
Proficient with Outlook, Microsoft Office applications PowerPoint, Word
Proficient with Excel, especially v-lookups and pivot tables
Ability to work overtime when needed


Sales@sbtgus.com으로 지원하시는 포지션명과 이력서를 제출해 주시기 바랍니다.


 
DISCLAIMERS: 이 글은 개인회원이 직접 작성한 글로 내용에 대한 모든 책임은 작성자에게 있으며, 이 내용을 본 후 결정한 판단에 대한 책임은 게시물을 본 이용자 본인에게 있습니다. 라디오코리아는 이 글에 대한 내용을 보증하지 않으며, 이 정보를 사용하여 발생하는 결과에 대하여 어떠한 책임도 지지 않습니다. 라디오코리아의 모든 게시물에 대해 게시자 동의없이 게시물의 전부 또는 일부를 수정 · 복제 · 배포 · 전송 등의 행위는 게시자의 권리를 침해하는 것으로 원칙적으로 금합니다. 이를 무시하고 무단으로 수정 · 복제 · 배포 · 전송하는 경우 저작재산권 침해의 이유로 법적조치를 통해 민, 형사상의 책임을 물을 수 있습니다. This article is written by an individual, and the author is full responsible for its content. The viewer / reader is responsible for the judgments made after viewing the contents. Radio Korea does not endorse the contents of the articles and assumes no responsibility for the consequences of using the information. In principle, all posts in Radio Korea are prohibited from modifying, copying, distributing, and transmitting all or part of the posts without the consent of the publisher. Any modification, duplication, distribution, or transmission without prior permission can subject you to civil and criminal liability.

잡톡 [ Job Talk ]

이민법

사람찾기

상법 · 소송