※ 사기글 주의 ※
- SNS나 카톡으로만 연락처가 기재된 목적이 불분명한 글
- 송금, 환전, 비트코인, 재무설계 등 부업을 빙자하여 수수료를 요구하거나 준다는 폰지사기 수법의 글
- 고액의 여성 집사, 가정부, 간병인, 비서, 에스코트, 노래방 도우미 등을 구하는 글
- Condition: Full-time, 1 year contract + extension or direct hire opportunity
- Hours: 8:30~17:30
- Location: South Plano, TX
- Wages: $20 - $27 / hour (depends on personal background and qualifications)
- Benefits: Medical / Vision / Dental / PTO (After 90 days)
주요 업무:
- 신속한 IT 써포트를 위한 전화/이메일 응대
- 문제에 대한 전문적인 진단 및 해결
- 고객을 대응한 단계별 문제 해결 방안 안내
- 해결되지 않은 문제에 대한 신속한 상부 보고
- IT 제품/서비스 관련 정확한 정보 제공
- 문제 및 해결 과정에 대한 체계적 문서화
- 고객 정보 후속 업데이트
- 고객에 대한 피드백을 관련 팀에 전달
- 업무 절차 개선사항 발굴 및 제안
자격 요건:
- 헬프데스크 또는 고객 지원 직무 경험 보유 우대 / 신입 지원 가능
- 관련 분야에서 1~4년 경력 또는 트레이닝 이수자 우대
- IT/컴퓨터공학 등 관련 전공 학사 학위 우대
- 노트북/PC(프린터 포함), 네트워크, 보안 소프트웨어(NASCA, ESCORT, Anti-Virus 등) 관련 지식
- 컴퓨터 시스템, 모바일 기기, 기타 IT 제품에 대한 기본 이해
- 노트북/PC/데스크탑, 프린터 및 주변기기 설치·설정 가능
- 기본적인 기술 문제 진단 및 해결 능력
- Microsoft Office Suite, SAP GUI 사용 가능
- 노트북/PC 및 프린터 설치·수리 경험 우대
- LAN 및 케이블링 관련 경험 우대
- 우수한 커뮤니케이션 능력
- 고객 중심적이고 안정적인 대응 가능
- A+ 자격증 소지자 우대
------------------------------------------------------------------------------------------
Responsibilities:
- Serve as the first point of contact for customers seeking technical assistance over the phone or email
- Perform remote troubleshooting through diagnostic techniques and pertinent questions
- Determine the best solution based on the issue and details provided by customers
- Walk the customer through the problem-solving process
- Direct unresolved issues to the next level of support personnel
- Provide accurate information on IT products or services
- Record events and problems and their resolution in logs
- Follow-up and update customer status and information
- Pass on any feedback or suggestions from customers to the appropriate internal team
- Identify and suggest possible improvements on procedures
Requirements/Qualifications:
- Proven experience as a help desk technician or other customer support role
- Tech savvy with working knowledge of Laptops PC(include printer), network and security software (NASCA, ESCORT, Anti-Virus etc.)
- Solid understanding of computer systems, mobile devices and other tech products
- Able to install and configure Laptops, PC`s and Desktops, Printers and peripherals
- Ability to diagnose and resolve basic technical issues
- Computer skills must include Microsoft Office Suite, SAP GUI
- Install and repair Laptop PC, Printers
- Experience with LAN and Cabling
- 1-4 years of experience in helpdesk tech support and/or with related education/training backgrounds
- But entry level is applicable.
- Excellent communication skills
- Customer-oriented and cool-tempered
- BSc/BA in IT, Computer Science or relevant field
- A+ Certificate is preferred
** 채용 절차: 서류 전형, 전화 인터뷰, Onsite 인터뷰
** 지원 및 문의 방법: recruiting@people4nets.com 으로 이력서 송부 (담당자: Katherine), (문의) 214-444-0240














