텍사스 달라스 지역 Plano에 위치한 기업에서 근무하실 IT Helpdesk Technician을 모집합니다

글쓴이: P4N Solutions  |  등록일: 12.03.2025 14:22:43  |  조회수: 28
지역
Plano, Tx 
직종
기술직 
연락처
214-444-0240 
담당자
Katherine 
고용정보
직원수 15명 이상 
※ 사기글 주의 ※
  • SNS나 카톡으로만 연락처가 기재된 목적이 불분명한 글
  • 송금, 환전, 비트코인, 재무설계 등 부업을 빙자하여 수수료를 요구하거나 준다는 폰지사기 수법의 글
  • 고액의 여성 집사, 가정부, 간병인, 비서, 에스코트, 노래방 도우미 등을 구하는 글
본 글은 라디오코리아 구인 게시판에 게제된 내용입니다.
텍사스의 Plano에 위치한 기업에서 근무하실 IT Helpdesk Technician을 모집합니다.

-        Condition: Full-time, 1 year contract + extension or direct hire opportunity
-        Hours: 8:30~17:30
-        Location: South Plano, TX
-        Wages: $20 - $27 / hour (depends on personal background and qualifications)
-        Benefits: Medical / Vision / Dental / PTO (After 90 days) 

주요 업무:
-  신속한 IT 써포트를 위한 전화/이메일 응대
-  문제에 대한 전문적인 진단 및 해결
-  고객을 대응한 단계별 문제 해결 방안 안내
-  해결되지 않은 문제에 대한 신속한 상부 보고
-  IT 제품/서비스 관련 정확한 정보 제공
-  문제 및 해결 과정에 대한 체계적 문서화
-  고객 정보 후속 업데이트
-  고객에 대한 피드백을 관련 팀에 전달
-  업무 절차 개선사항 발굴 및 제안
 
자격 요건:
-  헬프데스크 또는 고객 지원 직무 경험 보유 우대 / 신입 지원 가능
-  관련 분야에서 1~4년 경력 또는 트레이닝 이수자 우대
-  IT/컴퓨터공학 등 관련 전공 학사 학위 우대
-  노트북/PC(프린터 포함), 네트워크, 보안 소프트웨어(NASCA, ESCORT, Anti-Virus 등) 관련 지식
-  컴퓨터 시스템, 모바일 기기, 기타 IT 제품에 대한 기본 이해
-  노트북/PC/데스크탑, 프린터 및 주변기기 설치·설정 가능
-  기본적인 기술 문제 진단 및 해결 능력
-  Microsoft Office Suite, SAP GUI 사용 가능
-  노트북/PC 및 프린터 설치·수리 경험 우대
-  LAN 및 케이블링 관련 경험 우대
-  우수한 커뮤니케이션 능력
-  고객 중심적이고 안정적인 대응 가능
-  A+ 자격증 소지자 우대

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Responsibilities:
      -  Serve as the first point of contact for customers seeking technical assistance over the phone or email
      -  Perform remote troubleshooting through diagnostic techniques and pertinent questions
      -  Determine the best solution based on the issue and details provided by customers
      -  Walk the customer through the problem-solving process
      -  Direct unresolved issues to the next level of support personnel
      -  Provide accurate information on IT products or services
      -  Record events and problems and their resolution in logs
      -  Follow-up and update customer status and information
      -  Pass on any feedback or suggestions from customers to the appropriate internal team
      -  Identify and suggest possible improvements on procedures
 
Requirements/Qualifications:
      -  Proven experience as a help desk technician or other customer support role
      -  Tech savvy with working knowledge of Laptops PC(include printer), network and security software (NASCA, ESCORT, Anti-Virus etc.)
      -  Solid understanding of computer systems, mobile devices and other tech products
      -  Able to install and configure Laptops, PC`s and Desktops, Printers and peripherals
      -  Ability to diagnose and resolve basic technical issues
      -  Computer skills must include Microsoft Office Suite, SAP GUI
      -  Install and repair Laptop PC, Printers
      -  Experience with LAN and Cabling
      -  1-4 years of experience in helpdesk tech support and/or with related education/training backgrounds
      -  But entry level is applicable.
      -  Excellent communication skills
      -  Customer-oriented and cool-tempered
      -  BSc/BA in IT, Computer Science or relevant field
      -  A+ Certificate is preferred



** 채용 절차: 서류 전형, 전화 인터뷰, Onsite 인터뷰
** 지원 및 문의 방법: recruiting@people4nets.com 으로 이력서 송부 (담당자: Katherine), (문의) 214-444-0240


 
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