(글로벌 로지스틱스) Import / Export Logistics 경력자

글쓴이: Compass7  |  등록일: 07.21.2019 16:21:21  |  조회수: 38
지역
OC 
직종
사무직 
연락처
cgm9y9@gmail.com 
오렌지 카운티에 위치한 글로벌 로지스틱스 회사에서 성실하게 일할 경력자를 찾습니다.

업무내용:
• 수입/수출 로지스틱스에 관한 국내 및 해외 전반 업무
• 친절한 고객관리
• 협력사와 긴밀한 협조를 통한 요율분석과 적용

자격요건:
• 전문가의 자세를 갖춘 탁월한 고객관리 능력
• 유기적으로 협력할 수 있는 팀플레이어
• 수입/수출 로지스틱스 전반 업무에 관한 지식과 능력
• 데이터 관리에 필요한 기본 프로그램 사용
• 한국어/영어(쓰기/말하기와 전화매너) 필수
• 2년 이상 경력자 선호

Job Type: Full-time
미국내 합법적으로 취업 가능한 분만 지원 바랍니다.
관심있는 분들은 이력서를 cgm9y9@gmail.com으로 보내주시면 검토 후, 연락드리겠습니다.

We need a Logistics Specialist with international import and export experience to join our team in Orange County.
The Import / Export Logistics Specialist works diligently to ensure that the Logistics function is executed professional, timely, and customer service focused.

What you will do:
• Create and accurately maintain customer and vendor accounts
• Research and coordinate with third party dispatchers, and foreign agents to ensure international shipments have the required clearances and documentation needed for successful and timely transport and delivery.
• Research, calculate and prepare customer quotes that offer cost effective solutions to customers.
• Analyze and negotiate freight rates with carriers
• Initiate new bookings with both agent and customer
• Track and trace all shipments from origin to destination
• Prepare customer billing
• Provide superior customer service to ensure development of professional relationships with customers, third party vendors, and foreign agents
• Analyze logistical challenges and suggest possible solutions for future implementation

What we expect you to have/do:
• Exceptional Customer Service skills
• Organization and time management skills
• Profession Personal Presentation
• Ability to lead and motivate effectively within a collaborative team environment
• Ability to handle heavy email communication
• Import and Export Administration
• Customer Database Management
• Customer Billing
• Custom Clearances and Logistics Coordination
• Knowledge of routing through all major trade lanes via all modes of transportation
• Experience with FMC regulations
• Bilingual in Korean/English(written and verbal communication skills and phone étiquette)
• Strong customer focus with the ability to see the big picture in day-to- day duties

Experience Required: 2+ years
Job Type: Full-time
Must be legally eligible to work in U.S.
Please email your resume to cgm9y9@gmail.com
DISCLAIMER: 이 글은 개인회원이 직접 작성한 글로 내용에 대한 모든 책임은 작성자에게 있으며, 이 내용을 본 후 결정한 판단에 대한 책임은 게시물을 본 이용자 본인에게 있습니다. 라디오코리아는 이 글에 대한 내용을 보증하지 않으며, 이 정보를 사용하여 발생하는 결과에 대하여 어떠한 책임도 지지 않습니다.






잡톡 [ Job Talk ]

이민법

사람찾기

상법 · 소송